czwartek, 5 września 2013

Moja przygoda z językiem francuskim

Przed liceum nie wiedziałam, jaki drugi język obcy wybrać: niemiecki, rosyjski czy francuski. Wybór łatwy nie był, bo z tych języków nie pociągał mnie żaden. Zawsze chciałam uczyć się hiszpańskiego, takiej możliwości jednak nie miałam. Niemiecki od razu odrzuciłam, miałam więc dylemat między rosyjskim a francuskim. Zapewne się domyślacie, który wybrałam. Byłam pewna, że będzie to przedmiot jak każdy inny. 

Nadszedł wrzesień 2008, a wraz z nim pierwsze lekcje języka francuskiego. Nie zakochałam się od razu, ale od razu wszystkie zasady zaczęły mi szybko wchodzić do głowy. Myślałam, że z czasem mi się znudzi, że zacznę coraz mniej rozumieć, coraz mniej wynosić z lekcji. Było jednak na odwrót. Nauka francuskiego sprawiała mi dużo więcej przyjemności niż nauka angielskiego (kiedyś coś o tym napiszę). Pod koniec listopada byłam już totalnie zafascynowana. Jestem pewna, że w większości jest to zasługa mojego nauczyciela, ale nie będę tego tu opisywać, bo zajęłoby mi to  akapitów. 

Przez dwa lata liceum nauczyłam się najwięcej, wszystkich podstaw. Niczego w życiu w tak krótkim czasie nie nauczyłam się tak dobrze. W trzeciej klasie  to już były tylko przygotowania do matury, straszne nudy. W czerwcu po maturze miałam okazję zdawać DELF (niestety tylko A2, za to uzyskałam bardzo dobry wynik - 97,5%). Potem przez pierwszy rok studiów miałam przerwę od nauki francuskiego. Strasznie mi go brakowało, więc w kolejnym roku wzięłam drugi kierunek - filologię romańską. Był to ciężki lecz cudowny rok (znów natrafiłam na wspaniałego nauczyciela).

Tak, to już 5 lat z językiem francuskim. Myślę, że w tym roku będę zmuszona wziąć dziekankę, bo nie uda mi się pogodzić planów zajęć, więc dla podtrzymania kontaktu z językiem, prócz słuchania muzyki i oglądania filmów, będę na blogu utrwalać swą wiedzę i może przy okazji pomogę też komuś innemu, byłoby super.

Będą się tu pojawiały posty głównie dotyczące gramatyki i fonetyki języka francuskiego, gdyż to właśnie to w tym języku lubię najbardziej. 


Jeśli zauważycie błędy, zwłaszcza interpunkcyjne, proszę o komentarz z wyjaśnieniem - często nie wiem, czy należy postawić przecinek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz